Головна » Статті » Освіта » Конспекти уроків |
Відкритий урок Урок української мови у 4 класі Тема: Займенники другої особи однини і множини. Ознайомлення із творчою спадщиною О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського. • Вчити змінювати займенники 2-ої особи однини і множини за Формувати навички окремого написання займенників з • прийменниками. Розвивати мовне чуття. •Виховувати ввічливість у стосунках з оточуючими, шанобливе ставлення до рідних на основі вивчення творчої спадщини О.А.Захаренка та В. О. Сухомлинського. •Плакат «Два директори» із портретами В. О. Сухомлинського та • таблиця «Відмінювання займенників 2-ої особи», • книга В. О. Сухомлинського «Чиста криниця» (Казки, оповідання, етюди) Хід уроку І. Організація учнів до уроку. Емоційне налаштування на урок ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Зараз ви послухаєте вислови О. С. Захаренка. Виберіть із цих речень займенники, підкресліть серед них особові і визначте їх особу і число. • Познайомившись із людиною, легко встановити за першими фразами, належить вона до скромних чи ні. • Совість – стан, який буває коли людина не змогла дотримати свого слова, виконати обов’язок, змушена обманути. • Книгу треба берегти, бо то культура, надбання нашої історії . • Обманювати себе і всіх навколо тяжкий гріх, рівноцінний зраді. • Совість в людини – або вона є, або її немає. • Совість – не шкодить, а робить тебе ще красивішою, привабливішою. • Вчити толерантності вас треба змалку, з самого дитинства. • Порядність – це вихованість дитини, риса, що залишається з нею на все (Займенники: вона, свого, то, себе, всіх, її, тебе, вас, нею, самого, все). Серед цих займенників назвіть ті, які належать до 2-ї особи однини чи множини. Що треба для цього зробити? (Поставити займенник в початкову форму: Тебе – ІII. Оголошення теми і мети уроку Отже, сьогодні ми вивчаємо займенник 2-ї особи однини і множини. IV. Робота над вивченням нового матеріалу 1. Спостереження за відмінюванням займенників 2-ї особи однини і Розгляньте, як відмінюються займенники 2-ої особи однини і множини (за Коли ми вживаємо займенник ти, а коли – ви? 2. Творча робота за вправою 53. 1) Роз’єднай слова, прочитай прислів’я і поясни його значення. (Як ти до людей, так люди до тебе) Вислови вправи 53 навчать вас звертатися до людей так, як би ви хотіли, щоб 2) З’ясування значень незрозумілих висловлювань. 3) Знайдіть займенники другої особи. (Вас, Ви, Вам) 4) До кого звертаються на Ви? Чому в деяких випадках цей займенник пишеться (Займенник Ви в Україні використовується у звертанні дітей до батьків, молодших віком до старших та до незнайомих людей.) 5) Використовуючи висловлювання, складіть два речення: питальне і (Чи не могли б Ви підказати, де знаходиться в нашому місті музей О.А.Захаренка? Дозвольте висловити Вам вдячність за добре виховання сина.) а) Пояснити значення слова гардероб; б) До слова гардероб підібрати синоніми (гардероб, шафа) в) Групова робота: Складіть речення в трьох значеннях, використовуючи 3. На початку уроку я читала вам вислови О. А. Захаренка. Пригадайте що ви знаєте про цю людину? (О. А. Захаренко - це наш земляк, закінчив школу №1 м. Кам’янки, Черкаський педагогічний університет (фізико-математичний факультет), був директором Сахнівської школи Корсунь-Шевченківського району) Після вітання має бути звичкою поцікавитись: «Як Ваше здоров’я? Як себе почуваєте? Чим я можу Вам допомогти?» Запишіть каліграфічно питальне речення, в якому є займенник 2-ї особи у Д. в. Чому займенник Вам написали з великої букви? Перебудуйте це речення в розповідне, спонукальне. (Розповідне: Я можу Вам допомогти. Спонукальне: Люди, допомагайте, будь ласка, один одному.) 5. Творча робота за вправою 55 Що ви знаєте про В.О.Сухомлинського? Ким працював В.О.Сухомлинський? (Директором Павлиської школи Кіровоградської області). Які твори В.Сухомлинського ви читали? Сьогодні на уроці ми познайомимось ще з одним оповіданням цього автора. Поясніть, як ви розумієте назву оповідання? Що ви можете сказати про вчителя? Знайдіть в тексті зачин, основну частину, кінцівку. Поясніть правопис виділених слів. (Сім’ї – написання апострофа після букв б, п, в, м, ф, перед я, ю, є, ї. Людській – правопис суфікса –ськ- у прикметниках.) Знайдіть і випишіть з основної частини займенники 2 ос. Визначте їх число, V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективне виконання вправи 56: Вчитель надає можливість висловитися бажаючим. Завдання 2 – письмово коментовано. Які займенники зустрілися в тесті? Визначте їх особу, число і відмінок. Яким членом речення є займенник у називному відмінку? (Підметом) А в непрямих відмінках? (Другорядним членом речення) 2. Гра – конкурс „Скажіть без затримки” На дошці записані сполучення займенників з прийменниками: Проти вас, до їх, для його, за тебе, від нього, після вас, завдяки йому, перед тобою, за тобою, навколо вас, із неї, через них, навколо тебе, в його, до їх, через їх, Учням дається кілька хвилин на роздуми. Потім вчитель вказує на одне із словосполучень і пропонує швидко скласти речення. За кожне правильне речення 1 3. Коментар до домашнього завдання. Швидко прочитайте очима вправу 57. З якою вправою вона перегукується? Оголошується конкурс на кращий твір в номінації „Мрії мого народу” Сьогодні на уроці ми з вами говорили про двох педагогів, двох директорів О.А.Захаренка та В. О. Сухомлинського. Чи помітили ви щось спільне між ними крім того що у них однакові професії? (Вони обидва пропагували ідеї добра). Люди ще яких професій, на вашу думку, повинні бути добрими і гуманними? (Лікар, вихователь, письменник, актор) Чи завжди, звертаючись до старших, ви вживаєте займенник 2-ї особи множини А коли використовуєте займенник 2-ї особи однини ти, чи додаєте ви до нього чарівні слова: дякую, будь ласка, прошу? Тож давайте дотримуватися заповідей О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського: будьмо добрими, взаємоввічливими, гуманними! | |
Переглядів: 1255 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |