Новини


Интернет реклама УБС

Головна » Статті » Освіта

У розділі матеріалів: 92
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 3 ... 9 10 »

Урок № 3
Тема. Розширення уявлення про загадки. Загадування загадок.

Вправляння у самостійному складанні загадок.

Мета. Розширювати уявлення про загадки; вдосконалювати вміння

загадувати загадки; вправляти у самостійному складанні загадок; розвивати

мовлення учнів; творчі здібності; виховувати пізнавальний інтерес. Слайд 1

Обладнання: презентація Microsoft Power Point.

І. Організаційний момент Слайд 2

ІІ. Повідомлення теми і мети Слайд 3

Д. Білоус

- Вам подобається відгадувати загадки?

- От сьогоднішній наш урок ми присвятимо загадкам.

1) Вступна бесіда. Розповідь вчителя Слайд 4

ЩО ТАКЕ ЗАГАДКА?

Загадка — це народний твір, в первісний лад ще виник він, коли не вміли

люди ще писати, а думати навчились, уміли міркувати. Слово «загадка»

походить від гадати, що означає думати та міркувати. У загадках предмет

не називають, а лиш описують його і натякають. Загадка вчить предмети

зіставляти, ознаки найістотніші в них виділяти, знаходити в них схожість і

відмінність та розвиває у дітей кмітливість. У загадках описують предмети,

ознаки називають їхні та прикмети. (Вони ж у мові нашій найкращі у поетів),

не називають лиш самих предметів. Кожне слово в загадці несе певну

інформацію, допомагає розвивати фантазію. Предмет у загадці прямо не

називається, пропонуються тільки окремі ознаки, дії, зіставлення, а той,

хто хоче відгадати, має думати, порівнювати, зіставляти, робити певні

2). Відгадування загадок Слайд 5

а). Зараз я буду загадувати загадки, а ви — відповідати. Якщо відгадка буде

в риму, то відповідайте хором, а якщо ні — піднімайте руку.

Влітку в шубі сірій, Вуха довгі, косий зір —

А зимою — в білій. Відгадайте, що за звір?

Слайд 6 (Заєць)

Хоч звірина ця мала, Вуха гострі, наче стрілки,

Хвіст у неї, як мітла. У скакухи — ...

Слайд 8 (білки).

То зів'ється у клубок, Ніс — як чорний п'ятачок,

То розправить спинку, Очі — намистинки.

Слайд 10(їжак)

Скочила в мішок до мами, Понесе в мішку додому

Як скінчила жваву гру. Мама доню — ...

Слайд 12 (кенгуру).

Взимку ляже спати Лиш тоді устане,

Дядько волохатий. Як весна настане.

Слайд 14 (Ведмідь)

4). Підготовчі вправи до складання загадок (Фронтальна

- Гарні загадки ми вам приготували?

- А чи хочете ви навчитися складати загадки?

Лисичка ( яка?) руденька, пухнаста, з гострою мордочкою…

Лисичка (що робить?)живе в лісі, полює на маленьких тварин…

Руденька, але не білка, пухнаста, але …, живе в лісі, але не …

5). Складання загадок (індивідуально) Слайд 18

- А що ми робили сьогодні на уроці?

V. Завдання для допитливих Слайд 20

- Діти, сьогодні на уроці ми з вами вчилися складати загадки, спробуйте

самостійно вдома скласти свою загадку про шкільні речі.
Конспекти уроків | Просмотров: 1254 | Добавил: Larisa | Дата: 11.02.2014 | Комментарии (0)

УКРАЇНСЬКА МОВА

Розвиток мовлення

4 клас

ТЕМА. Яблуня і береза. Порівняльний опис.

МЕТА. Формувати в учнів уміння будувати порівняльний опис

предметів; розвивати вміння вирізняти подібні й відмін­ ні ознаки предметів,

характеризувати їх словами; ознайомити дітей з правилами поведінки під

час суперечки, закріплювати вміння вести діалог; збагачувати й активізувати

словниковий запас школярів; виховувати толерантне ставлення до

співрозмовника, бажання висловлюватися про свої спостереження.

ОБЛАДНАННЯ: презентація.

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ, ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК

• Сьогодні ви відправимось на гостини до двох дерев. А у кого ми

побуваємо в гостях, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

Кору білу, стан тоненький.

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

• Який текст називається описом?

• У тексті описується, яким є предмет. До такого тексту можна

• Опис розкриває ознаки предмета, його тимчасові характеристики чи

• Опис може бути частиною розповіді.

3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.

поставити запитання «Який предмет?»

постійні властивості, якості, стани.

• НА УРОЦІ ПІДГОТУЄМОСЬ І РОЗПОЧНЕМО ПИСАТИ КАЗКУ ПРО

ЯБЛУНЮ І БЕРЕЗУ. У КАЗЦІ ОБОВ’ЯЗКОВО МАЄ БУТИ ПОРІВНЯЛЬНИЙ

ОПИС ЦИХ ДЕРЕВ.

· ЯК ЙОГО БУДУВАТИ? БУДЕМО ВЧИТИСЯ ЦЕ РОБИТИ.

4. РОБОТА НАД ПОРІВНЯЛЬНИМ ОПИСОМ.

• Чи ростуть у твоїй місцевості яблуні і берези? Пригадай,

як вони виглядають.

А) Робота з тлумачним словником

·Дізнаємось про ці дерева з тлумачного словника.

·Робота в парах за с. 14, с. 205.

Б) Порівняння яблуні й берези за поданим планом (завдання 1, 2).

· Де ростуть яблуня і береза?

· Як виглядають ці дерева?

· У яку пору кожне з дерев найкраще?

· Чим корисні яблуня й береза?

· Яке дерево тобі більше подобається? Чому?

В) Добери і запиши слова, які характеризують кожне дерево.

План

5. Словникова робота (завдання 3, 4).

· тоненькі, гнучкі, як коси

· соковиті, запашні, червонобокі

· жовто­зелені, довгенькі

· круглі, темно­зелені, жорсткі

· загострені, невеликі, тоненькі,

6. Розігрування діалогу «Яке дерево краще?» (завдання 5).

Спочатку школярі ознайомлюються з правилами поведінки під час

суперечки (с. 12), потім розподіляються по парах і готу­ють діалог. Кілька

пар озвучують складені діалоги.

Запам'ятай!

· Під час суперечки спочатку треба уважно вислухати співрозмовника,

· Не можна перебивати співрозмовника й ображати того, хто має іншу

· Ви можете думати по-різному, але від цього ваші стосунки не повинні

потім поділитися своїми міркуваннями.

думку.

псуватися.

4. Складання казки про яблуню й березу (завдання 6).

Спочатку учні продумують, про що йтиметься в їхній казці,

потім придумують і записують заголовок до неї.

· Склади і запиши казку про яблуню й березу. Дай їй заголовок.

Використай у казці порівняльний опис двох дерев.

· З яких частин складається текст?

· Як треба записувати кожну частину тексту?

Наприклад, початок казки може бути таким:

Росли поруч два дерева і почали вихвалятися, яке з них краще і корисніше...

Учитель наголошує, що в казці обов'язково має бути опис де­ рев (яблуня

вихваляється своїми квітами, плодами; береза — розкішним віттям,

сережками, стовбуром, соком тощо).

5. Перевірка виконаної роботи (завдання 7, 8).

Перечитай казку. Виправ знайдені помилки.

Пригадай!

· ЧИ У ВСІХ ОТРИМАЛАСЬ КАЗКА З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ДВОХ ДЕРЕВ?

· ЧИ ЗНАДОБЛЯТЬСЯ ОТРИМАНІ ЗНАННЯ НА УРОЦІ У ВАШОМУ ЖИТТІ? ДЕ

· ЗА ГАРНУ РОБОТУ ЯБЛУНЬКА І БЕРІЗКА ПРИГОСТЯТЬ ВАС СВОЇМИ

СМАЧНИМИ ПОДАРУНКАМИ.

Джерела:

1. Оформлення презентації: ресурси Інтернету.

2. «Подружися зі словом» (За матеріалом зошита з розвитку

мовлення К. І. Пономарьової.)
Конспекти уроків | Просмотров: 5339 | Добавил: Larisa | Дата: 11.02.2014 | Комментарии (0)

Відкритий урок

Урок української мови у 4 класі

Тема: Займенники другої особи однини і множини. Ознайомлення із

творчою спадщиною О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського.
Конспекти уроків | Просмотров: 3805 | Добавил: Larisa | Дата: 11.02.2014 | Комментарии (0)

Клас. 4

Предмет. Українська мова

Тема. Займенник як частина мови
Конспекти уроків | Просмотров: 8278 | Добавил: Larisa | Дата: 11.02.2014 | Комментарии (0)

Тема : Різноманітність тварин у природі .
Конспекти уроків | Просмотров: 2592 | Добавил: Larisa | Дата: 11.02.2014 | Комментарии (0)

Новорічний  сценарій Новорічна пригода))
Шкільні свята | Просмотров: 3288 | Добавил: Larisa | Дата: 10.12.2013 | Комментарии (0)

Новорічний  сценарій (У колі друзів)
Шкільні свята | Просмотров: 1754 | Добавил: Larisa | Дата: 10.12.2013 | Комментарии (0)

Новорічний  сценарій (вірші і пісні
Шкільні свята | Просмотров: 2065 | Добавил: Larisa | Дата: 10.12.2013 | Комментарии (0)

Новорічний  сценарій (з ніч під новий рік
Шкільні свята | Просмотров: 1490 | Добавил: Larisa | Дата: 10.12.2013 | Комментарии (0)

Новорічний  сценарій (з новорічна казка)
Шкільні свята | Просмотров: 2089 | Добавил: Larisa | Дата: 10.12.2013 | Комментарии (0)

1-10 11-20 21-30 ... 81-90 91-92

Info


Вітаю Вас Гість
Для більших можливостей просимо
Зареєструватися
IP адрес : 216.73.216.84

Новинки

Цікаво

Пошук

Друзі сайту

Виховуємо та навчаємо дошкільників



Влащенецька ЗОШ

Статистика

Яндекс.Метрика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС