Головна » Статті » Освіта |
У розділі матеріалів: 92 Показано матеріалів: 1-10 |
Сторінки: 1 2 3 ... 9 10 » |
Урок № 3 Тема. Розширення уявлення про загадки. Загадування загадок. Вправляння у самостійному складанні загадок. Мета. Розширювати уявлення про загадки; вдосконалювати вміння загадувати загадки; вправляти у самостійному складанні загадок; розвивати мовлення учнів; творчі здібності; виховувати пізнавальний інтерес. Слайд 1 Обладнання: презентація Microsoft Power Point. І. Організаційний момент Слайд 2 ІІ. Повідомлення теми і мети Слайд 3 Д. Білоус - Вам подобається відгадувати загадки? - От сьогоднішній наш урок ми присвятимо загадкам. 1) Вступна бесіда. Розповідь вчителя Слайд 4 ЩО ТАКЕ ЗАГАДКА? Загадка — це народний твір, в первісний лад ще виник він, коли не вміли люди ще писати, а думати навчились, уміли міркувати. Слово «загадка» походить від гадати, що означає думати та міркувати. У загадках предмет не називають, а лиш описують його і натякають. Загадка вчить предмети зіставляти, ознаки найістотніші в них виділяти, знаходити в них схожість і відмінність та розвиває у дітей кмітливість. У загадках описують предмети, ознаки називають їхні та прикмети. (Вони ж у мові нашій найкращі у поетів), не називають лиш самих предметів. Кожне слово в загадці несе певну інформацію, допомагає розвивати фантазію. Предмет у загадці прямо не називається, пропонуються тільки окремі ознаки, дії, зіставлення, а той, хто хоче відгадати, має думати, порівнювати, зіставляти, робити певні 2). Відгадування загадок Слайд 5 а). Зараз я буду загадувати загадки, а ви — відповідати. Якщо відгадка буде в риму, то відповідайте хором, а якщо ні — піднімайте руку. Влітку в шубі сірій, Вуха довгі, косий зір — А зимою — в білій. Відгадайте, що за звір? Слайд 6 (Заєць) Хоч звірина ця мала, Вуха гострі, наче стрілки, Хвіст у неї, як мітла. У скакухи — ... Слайд 8 (білки). То зів'ється у клубок, Ніс — як чорний п'ятачок, То розправить спинку, Очі — намистинки. Слайд 10(їжак) Скочила в мішок до мами, Понесе в мішку додому Як скінчила жваву гру. Мама доню — ... Слайд 12 (кенгуру). Взимку ляже спати Лиш тоді устане, Дядько волохатий. Як весна настане. Слайд 14 (Ведмідь) 4). Підготовчі вправи до складання загадок (Фронтальна - Гарні загадки ми вам приготували? - А чи хочете ви навчитися складати загадки? Лисичка ( яка?) руденька, пухнаста, з гострою мордочкою… Лисичка (що робить?)живе в лісі, полює на маленьких тварин… Руденька, але не білка, пухнаста, але …, живе в лісі, але не … 5). Складання загадок (індивідуально) Слайд 18 - А що ми робили сьогодні на уроці? V. Завдання для допитливих Слайд 20 - Діти, сьогодні на уроці ми з вами вчилися складати загадки, спробуйте самостійно вдома скласти свою загадку про шкільні речі. |
УКРАЇНСЬКА МОВА Розвиток мовлення 4 клас ТЕМА. Яблуня і береза. Порівняльний опис. МЕТА. Формувати в учнів уміння будувати порівняльний опис предметів; розвивати вміння вирізняти подібні й відмін ні ознаки предметів, характеризувати їх словами; ознайомити дітей з правилами поведінки під час суперечки, закріплювати вміння вести діалог; збагачувати й активізувати словниковий запас школярів; виховувати толерантне ставлення до співрозмовника, бажання висловлюватися про свої спостереження. ОБЛАДНАННЯ: презентація. ХІД УРОКУ 1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ, ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК • Сьогодні ви відправимось на гостини до двох дерев. А у кого ми побуваємо в гостях, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки. Кору білу, стан тоненький. 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. • Який текст називається описом? • У тексті описується, яким є предмет. До такого тексту можна • Опис розкриває ознаки предмета, його тимчасові характеристики чи • Опис може бути частиною розповіді. 3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. поставити запитання «Який предмет?» постійні властивості, якості, стани. • НА УРОЦІ ПІДГОТУЄМОСЬ І РОЗПОЧНЕМО ПИСАТИ КАЗКУ ПРО ЯБЛУНЮ І БЕРЕЗУ. У КАЗЦІ ОБОВ’ЯЗКОВО МАЄ БУТИ ПОРІВНЯЛЬНИЙ ОПИС ЦИХ ДЕРЕВ. · ЯК ЙОГО БУДУВАТИ? БУДЕМО ВЧИТИСЯ ЦЕ РОБИТИ. 4. РОБОТА НАД ПОРІВНЯЛЬНИМ ОПИСОМ. • Чи ростуть у твоїй місцевості яблуні і берези? Пригадай, як вони виглядають. А) Робота з тлумачним словником ·Дізнаємось про ці дерева з тлумачного словника. ·Робота в парах за с. 14, с. 205. Б) Порівняння яблуні й берези за поданим планом (завдання 1, 2). · Де ростуть яблуня і береза? · Як виглядають ці дерева? · У яку пору кожне з дерев найкраще? · Чим корисні яблуня й береза? · Яке дерево тобі більше подобається? Чому? В) Добери і запиши слова, які характеризують кожне дерево. План 5. Словникова робота (завдання 3, 4). · тоненькі, гнучкі, як коси · соковиті, запашні, червонобокі · жовтозелені, довгенькі · круглі, темнозелені, жорсткі · загострені, невеликі, тоненькі, 6. Розігрування діалогу «Яке дерево краще?» (завдання 5). Спочатку школярі ознайомлюються з правилами поведінки під час суперечки (с. 12), потім розподіляються по парах і готують діалог. Кілька пар озвучують складені діалоги. Запам'ятай! · Під час суперечки спочатку треба уважно вислухати співрозмовника, · Не можна перебивати співрозмовника й ображати того, хто має іншу · Ви можете думати по-різному, але від цього ваші стосунки не повинні потім поділитися своїми міркуваннями. думку. псуватися. 4. Складання казки про яблуню й березу (завдання 6). Спочатку учні продумують, про що йтиметься в їхній казці, потім придумують і записують заголовок до неї. · Склади і запиши казку про яблуню й березу. Дай їй заголовок. Використай у казці порівняльний опис двох дерев. · З яких частин складається текст? · Як треба записувати кожну частину тексту? Наприклад, початок казки може бути таким: Росли поруч два дерева і почали вихвалятися, яке з них краще і корисніше... Учитель наголошує, що в казці обов'язково має бути опис де рев (яблуня вихваляється своїми квітами, плодами; береза — розкішним віттям, сережками, стовбуром, соком тощо). 5. Перевірка виконаної роботи (завдання 7, 8). Перечитай казку. Виправ знайдені помилки. Пригадай! · ЧИ У ВСІХ ОТРИМАЛАСЬ КАЗКА З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ДВОХ ДЕРЕВ? · ЧИ ЗНАДОБЛЯТЬСЯ ОТРИМАНІ ЗНАННЯ НА УРОЦІ У ВАШОМУ ЖИТТІ? ДЕ · ЗА ГАРНУ РОБОТУ ЯБЛУНЬКА І БЕРІЗКА ПРИГОСТЯТЬ ВАС СВОЇМИ СМАЧНИМИ ПОДАРУНКАМИ. Джерела: 1. Оформлення презентації: ресурси Інтернету. 2. «Подружися зі словом» (За матеріалом зошита з розвитку мовлення К. І. Пономарьової.) |
Відкритий урок Урок української мови у 4 класі Тема: Займенники другої особи однини і множини. Ознайомлення із творчою спадщиною О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського. |
Клас. 4 Предмет. Українська мова Тема. Займенник як частина мови |
Тема : Різноманітність тварин у природі . |
Новорічний сценарій Новорічна пригода)) |
Новорічний сценарій (У колі друзів) |
Новорічний сценарій (вірші і пісні |
Новорічний сценарій (з ніч під новий рік |
Новорічний сценарій (з новорічна казка) |